0

Konyhai praktikák: gyomorsav ellen zöldségek

A túlzott gyomorsavképződés ellen leghatásosabban az étrendbeli változtatások útján vehetjük fel a versenyt, ugyanis egyes olajos, zsíros és fűszeres ételek, valamint a kávé, az alkohol és a csokoládé túlzott fogyasztása könnyen gyomorsavtúltengéshez vezethetnek. Egyes zöldségek azonban kifejezetten hatékonyak lehetnek gyomorsav ellen, mint a hüvelyes zöldségek, gombák vagy főzelékként elkészített zöldségek.

Gyomorsav ellen zöldségek több formában fogyaszthatók, például főzelékek, saláták vagy levesek formájában. Ajánlott a zöldbableves sok zöldséggel, a csirkemell párolt zöldséggel, valamint a zöldségsaláta joghurttal vagy túróval. A gyomorsav elleni zöldségek körébe tartozik továbbá a sárgarépa, a kelbimbó, a tök és a retek is.

Gyomorsav ellen zöldségek

Gyomorsav ellen zöldségek

Gyomorsav vagy reflux esetén ajánlott továbbá egy nagyrészt zöldségekből álló, kéthetes diéta tartása, melynek ideje alatt csak olyan ételeket fogyasztunk, amelyek nem terhelik meg sem a gyomrot, sem a nyelőcső záróizmát. Ezáltal nagymértékben lecsökken a gyomorsav visszafolyásának esélye, és közérzetünk is javul tőle. A diéta ideje alatt ajánlott napjában többször kevés ételadagokat fogyasztani.

A diéta ideje alatt fogyasztott ételeket tetszés szerint variálhatjuk, viszont tartsuk be a napi három-négyszeri étkezést a következő ételekből: nyers retek, töksaláta, salátafőzelék, tojáslepény brokkolival, rizsfelfújt, sajtos burgonya, sajtkrém, burgonyaleves, zöldbabfőzelék, sajtos-tejfölös cékla, nyers zöldpaprika, sárgarépa főzelék, párolt karfiol, petrezselymes burgonya, spenótsaláta mozzarellával, párolt sárgarépa, szójafasírt és zöldséglevesek.

  
Iktatva: Ételek, Gyomorsav Címkék: , , ,

Írj most.

Küldés
Reflux 2018